Peer mentoring CZEPA: Téměř 100 % spokojenost klientů a plány na rozšíření

Peermentoři společně

V lednu 2025 sociální pracovníci a peer mentoři cíleně distribuovali dotazníky mezi klienty, kteří využili službu v minulém roce a také mezi ty, kteří právě ukončovali sociální službu. Klienti měli možnost vyplnit dotazník online nebo s pomocí pracovníka. Celkem bylo shromážděno 32 vyplněných dotazníků.

Výsledky ukazují, že většina respondentů hodnotila službu na škále 1 (nejlepší) nebo 2. Pouze výjimečně se objevilo hodnocení 3, a to u dostupnosti služby a naplňování cílů. Klienti často uváděli, že důvodem nižšího hodnocení byly jejich vlastní schopnosti.

Klienti vyjadřovali velkou spokojenost ve volných odpovědích. Tady jsou některé z nich:

  • Moc svému mentorovi děkuji, že jsem nezanevřel nad životem a že mi ukázal, jak žít s novým tělem.
  • Probral jsem všechno, co jsem potřeboval a dozvěděl se spoustu užitečných informací.
  • Jsem ráda, že jste a že jsem se seznámila s tak milou ženou, jakou je moje peer mentorka.
  • Jste skvělý a děkuji za pomoc.
  • Mnohokrát vám všem upřímně děkuji za vaši nezastupitelnou práci.
  • Dozvěděla jsem se všechno, co jsem potřebovala, i více. Velká spokojenost, bez vás bych nebyla kde jsem a v jakém dobrém stavu jsem.

 

Klienti se o službě nejčastěji dozvěděli v rehabilitačních zařízeních nebo na doporučení. Někteří si službu vyhledali sami na internetu. Jeden respondent uvedl, že se o peer mentoringu dozvěděl z televizního programu Klíč, vysílaný Českou televizí.

Klienti v dotazníku navrhli rozšíření sítě peer mentorů a zvýšení propagace služby. Organizace CZEPA na tento zájem reaguje plánem pro rok 2025, kdy chce rozšířit tým peer mentorů a zlepšit tak dostupnost služby.

Služba Peer mentoring CZEPA je vysoce hodnocena svými klienty, kteří oceňují její přínos a podporu. Organizace se nadále zaměřuje na zlepšování a rozšiřování svých služeb, aby byla dostupná co největšímu počtu potřebných.